Elektrické vozidlá nie sú atraktívne pre väčšinu ľudí

To je zistenie jednej z najkomplexnejších štúdií o britských spotrebiteľoch a čisto elektrických vozidlách.
 
Neochotu britských vodičov prijať čistejšiu elektrotechnickú technológiu možno považovať za záujem tých, ktorí sa chcú posunúť smerom k nízkouhlíkovej budúcnosti rýchlejším tempom.

hybrid
 
Faktor rozsahu
V rámci výskumu boli britskí motoristi požiadaní, aby počas štyroch dní jazdili tri autá. Oni boli:
 
To všetko bolo súčasťou štúdie, ktorú vypracovalo Laboratórium dopravného výskumu, ktoré vlastní nezisková nadácia pod dohľadom firiem v odvetví dopravy.
 
Otec dvoch Jon Cook nedávno kúpil nový benzínový SUV. Po skúmaní trhu sa necítil, že elektrické auto je správne pre dlhé rodinné výlety do Cornwallu a neexistujú miestne elektrické nabíjacie body.
 
„Určite sa zvýšili náklady na nákup elektrickej energie,“ povedal. „A tiež práve tam, kde idete účtovať autá. Žijeme na ulici, takže by bolo dosť ťažké mať na našej ulici nabíjačku.“
 
Predaj čistých elektromobilov vzrástol v apríli 2019 na 1 517, čo je o 588 viac ako v rovnakom mesiaci minulého roka, podľa Spoločnosti výrobcov motorov a obchodníkov. Na celkovom predaji za mesiac sa podieľali 0,9%.

elektrický pohon
 
Vzdialenosť elektromobilu medzi nákladmi, známa ako rozsah, bola jedným z najviac obmedzujúcich faktorov pre spotrebiteľov, ktorí sa zúčastnili.
 
Z analýzy vyplynulo, že pre 50% účastníkov je potrebný dosah 320 km (200 míľ), aby zvážili vlastnenie plne elektrického vozidla. Zvýšenie dosahu na 480 km (300 míľ) znamenalo, že 90% by zvážilo elektrickú energiu.
 
Približne polovica účastníkov uviedla, že v najbližších piatich rokoch pravdepodobne zvolia hybridný plug-in ako hlavný alebo druhý automobil pre domácnosť. Rovnaké množstvo by považovalo plne elektrické vozidlo za druhé vozidlo.
Medzi hlavné prekážky pri zavádzaní elektrických vozidiel patrí elektrický rozsah
 
Rozsah musí byť dostatočne dlhý na to, aby poskytol spotrebiteľom istotu, že vozidlo dokáže uspokojiť ich potreby. Predchádzajúce nákupné náklady a dostupnosť nabíjacej infraštruktúry, aby mohli účtovať, kde a kedy potrebujú, boli tiež faktory.